7 روز ضمانت بازگشت کالا

بازدید: 961

آرامش و رضایت مشتریان همواره از اولویت‌های اصلی فروشگاه ارجان مارکت بوده و همچنان تلاش می‌کند تا هر سفارش به شرایط مطلوب و مورد انتظار مشتری برسد. با این حال، اگر مشتریان پس از خرید با مسائلی مواجه شوند، خدمات پس از فروش در نظر گرفته شده است. تمامی محصولات ارائه شده در این فروشگاه 100% اصلی بوده و دارای گارانتی داخلی (زیر نظر نماینده انحصاری هر برند در ایران) می‌باشند. این محصولات دارای گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی بوده و مشمول 7 روز مهلت تست و بازگشت کالا می‌باشند.

 

استفاده از 7 روز ضمانت بازگشت چه شرایطی دارد ؟

1.  اگر کالایی که خریداری کرده‌اید، دارای اشکال یا مشکل فنی باشد !

–  اگر محصولی که دریافت کرده‌اید دارای هر گونه عیب یا مشکل فنی است، باید حداکثر تا 7 روز کاری پس از دریافت آن، به ارجان مارکت اطلاع دهید.

–  محصولات باید در کارتن و جعبه اصلی خود تا پایان 7 روز مهلت استفاده نگهداری شوند و از دور انداختن آن‌ها خودداری شود.

–  برای استفاده از این سرویس، کالا باید در کارتن یا جعبه اصلی خود حتی تا پایان 7 روز مهلت بازگشت به ارجان مارکت باقی بماند.

–  اگر کارتن یا جعبه اصلی کالا برچسب‌زده شود، توضیحات یا آدرس دیگری روی آن نوشته شود یا پاره و مخدوش شود، امکان استفاده از ضمانت بازگشت از بین خواهد رفت.

–  ضمانت بازگشت برای مواردی که ناشی از استفاده نادرست کاربر از کالا باشد، اعمال نمی‌شود. به عنوان مثال، اشکالات فنی و ظاهری که در اثر استفاده نادرست ایجاد شود مانند شکستگی، خط و خش و موارد مشابه، تحت پوشش ضمانت بازگشت قرار نمی‌گیرند. استفاده نادرست پس از تحویل کالا شامل مواردی مانند حمل و نقل، نصب و راه اندازی، تنظیمات، استفاده‌ی غیرمعمول و غیره است که با توصیه‌های سازنده کالا (که در دفترچه راهنمای کالا ذکر شده) مغایرت دارد.

 

اگر کالای خریداری شده از نظر مشخصات یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات وب سایت مغایرت داشته باشد ؟

–  در صورت وجود هر گونه مغایرت، حداکثر طی 24 ساعت کاری پس از دریافت کالا، باید به واحد خدمات پس از فروش ارجان مارکت اطلاع داده شود. این اطلاع‌رسانی می‌تواند از طریق تماس تلفنی، ارسال ایمیل یا مراجعه حضوری انجام شود.

–  در صورتی که مغایرت، بدون استفاده از کالا قابل مشاهده باشد، مانند تفاوت در رنگ یا مشخصات درج شده روی بدنه، کالا باید در شرایط اولیه خود باقی بماند و هیچ استفاده‌ای از آن نشده باشد.

–  اگر ممکن است مغایرت بدون باز کردن بسته بندی تشخیص داده شود، تنها در آن صورت می‌توان به درخواست مشتری پاسخ داد، شرط آن است که کالا از حالت اورجینال و بسته‌بندی اصلی و اولیه خود خارج نشده باشد.

–  در صورتی که تشخیص مغایرت تنها با باز کردن بسته بندی امکان‌پذیر باشد، لازم است کارتن و جعبه اصلی محصول نگهداری شود و هیچگونه آسیب یا خرابی به آن وارد نشود.

استفاده از خدمات ضمانت بازگشت تنها زمانی ممکن است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به ارجان مارکت بازگردانده شود. هر گونه برچسب زدن، نوشتن توضیحات، آدرس یا هر نوع خرابی و پاره کردن کارتن یا جعبه اصلی محصول، منجر به از دست رفتن حق ضمانت بازگشت می‌شود.

 

* اگر کالای خریداری شده، آسیب دیدگی یا ایراد فیزیکی و ظاهری داشته باشد.

–  در صورت وجود هر گونه آسیب یا ایراد فیزیکی، باید حداکثر طی 24 ساعت کاری پس از دریافت کالا، به واحد خدمات پس از فروش ارجان مارکت اطلاع داده شود. این اطلاع‌رسانی می‌تواند از طریق تماس تلفنی، ارسال ایمیل یا مراجعه حضوری انجام شود.

–   لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و هیچگونه دور ریختن آن انجام نشود. استفاده از خدمات ضمانت بازگشت تنها زمانی ممکن است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به ارجان مارکت بازگردانده شود. هر گونه برچسب زدن، نوشتن توضیحات، آدرس یا هر نوع خرابی و پاره کردن کارتن یا جعبه اصلی محصول، منجر به از دست رفتن حق ضمانت بازگشت می‌شود.

 

اگر مشتری از خرید خود منصرف شود ؟

–  در صورتی که سفارش هنوز ارسال نشده باشد، باید به واحد پیگیری سفارشات ارجان مارکت اطلاع داده شود، تا در اسرع وقت اقدامات لازم انجام شود.

–  بر اساس حقوق مصرف‌کنندگان و قوانین صنفی، پس از دریافت کالا، امکان مرجوع کالا وجود ندارد. بنابراین، در صورتی که مشتری از خرید خود منصرف شود، امکان بازگشت کالا وجود ندارد.

 

اگر در اثر حمل و نقل، آسیب دیدگی ایجاد شده باشد ؟

–  در صورتی که کالا آسیب دیده باشد، باید حداکثر طی 24 ساعت کاری پس از دریافت آن، به خدمات پس از فروش ارجان مارکت اطلاع داده شود.

–  با توجه به بسته بندی ایمن و استاندارد تمام مرسولات، تحویل به هر یک از شرکت‌های حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامه مرسوله به این معنی است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است و ارجان مارکت تنها در صورت تایید شرکت حمل کننده سفارش و در راستای تسهیل امور پیگیری، خسارت را جبران می‌کند.

–  ضروری است که کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود. استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به ارجان مارکت بازگردانده شود. برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.

–  کالای آسیب دیده و همه لوازم جانبی و متعلقات آن، باید به همان شکلی که مشتری تحویل گرفته است به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل کننده و فاکتور، به خدمات پس از فروش ارجان مارکت ارسال شود.

–  در صورتی که آسیب قابل مشاهده باشد، مشتری می‌تواند از تحویل گرفتن مرسوله خودداری کند تا جهت بررسی و ارسال مجدد به ارجان مارکت بازگردانده شود.

 

کالا را چطور ارسال کنید ؟ *

–  لطفاً قبل از هر اقدامی با کارشناسان پشتیبانی خدمات پس از فروش تماس بگیرید.

–  از ارسال کالا بدون هماهنگی با خدمات پس از فروش ارجان مارکت جداً، خودداری کنید.

–  برای ارسال، باید کالا در جعبه یا کارتن اصلی خود به ‏خوبی بسته‌بندی شود و لوازم جانبی و همه اقلام همراه مانند جعبه، ساک دستی، دفترچه راهنما، کارت گارانتی، بند و قطعات بسته بندی به همراه کالای اصلی ارسال شود.

–  برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد. (در صورت لزوم، توضیحات خود را پشت فاکتور خرید یا قطعه کاغذ جداگانه‌ای بنویسید.)

–  فاکتور همراه کالا ارسال شود و پشت آن مشکل را بنویسید.

–  اگر کالا هدیه بوده و فاکتور به درخواست خریدار، همراه سفارش ارسال نشده باشد، از پیش فاکتور ایمیل شده، پرینت بگیرید یا اینکه کد سفارش و مشخصات خرید خود را روی کاغذ جداگانه‌ای بنویسید.

–  اگر ساکن تهران هستید، برای هماهنگی ارسال پیک برای تحویل گرفتن کالا، با ارجان مارکت تماس بگیرید.

–  در صورتی که ساکن سایر شهرها هستید، برای بازگرداندن کالا از پست پیشتاز استفاده کنید.

لازم به ذکر است که هزینه‌های بازگرداندن کالا به غیر از پست پیشتاز به عهده مشتری است و شرکت تعهدی در قبال این هزینه‌ها ندارد. ولی هزینه پست پیشتاز با ارائه فاکتور و قبض شرکت پست بر اساس تعرفه‌های شرکت پست و طبق قوانین و دستورالعمل‌های شرکت، پس از تایید خدمات پس از فروش به حساب مشتری واریز می‌شود.

–  از نوشتن آدرس روی جعبه یا کارتن اصلی کالا، جداً خودداری کنید و در صورت لزوم، جعبه اصلی محصول را درون کارتن دیگری گذاشته، آن را ارسال کنید.

–  بسته خود را به آدرس: استان خوزستان، شهر بهبهان، خیابان قناطیر، کوچه شهید مطهری، پلاک 7 – کدپستی 6361938979 بنام آقای حسین شیخول و شماره تماس 09161720763 ارسال کنید.

 

هزینه ارسال چطور محاسبه خواهد شد ؟

–  اگر ایراد فنی، وجود مغایرت فنی یا فیزیکی یا آسیب دیدگی ظاهری، به تایید کارشناسان خدمات پس از فروش ارجان مارکت برسد، هزینه‌های ارسال به عهده ارجان مارکت است.

–   برای واریز هزینه پست به حساب مشتری، قبض پستی با مهر شرکت پست باید همراه کالا به شرکت ارجان مارکت ارسال شود.

 

پس از رسیدن و دریافت کالا توسط خدمات پس از فروش، روند رسیدگی به درخواست مشتری چگونه خواهد بود ؟

–  کارشناسان خدمات پس از فروش ارجان مارکت ایرادهای اعلام شده توسط مشتری را بررسی و کنترل می‌‏کنند. اگر ایراد، مغایرت یا آسیب‌دیدگی توسط کارشناسان ارجان مارکت تایید شود، کالا تعویض خواهد شد و یا مشتری می‌تواند کالای خود را با مدل دیگری جایگزین کند.

لازم به ذکر است که تعویض کالا منوط و مشروط به موجود بودن کالا در انبار شرکت است. اگر در زمان رسیدگی و طی مراحل تست کارشناسی و اقدامات لازم برای تعویض کالا، موجودی آن به اتمام برسد؛ ارجان مارکت بنا به انتخاب مشتری کالای دیگری را ارسال می‌کند و یا وجه کالای مرجوعی را به حساب مشتری واریز می‌کند. بدیهی است که در صورت انتخاب کالای دیگر، تفاوت قیمت کالای جدید با کالای مرجوعی (مبلغ درج شده در فاکتور) محاسبه و قبل از ارسال تسویه می‌شود. برای کالای گران‌تر، مشتری تفاوت را پرداخت می‌کند و برای کالای ارزان‌تر، ارجان مارکت تفاوت را به حساب مشتری واریز می‌کند.

–  اتمام موجودی کالا و یا تغییرات قیمت کالا در مراحل تعویض و مرجوعی، به هیچ عنوان حقی را برای مشتری ایجاد نمی‌کند و ارجان مارکت در قبال تهیه همان کالا و یا تغییرات قیمت کالا هیچ‌گونه تعهدی نداشته و فقط تعهد بازپرداخت وجه کالا درج شده در فاکتور به مشتری را می‌پذیرد.

–  پس از دریافت و پذیرش کالا توسط ارجان مارکت، بسته به نوع محصول و مشکل اعلام شده توسط مشتری، تست و اعلام نظر نهایی کارشناسان خدمات پس از فروش، بین 24 تا 48 ساعت کاری زمان خواهد برد.

– کارشناسان فنی خدمات پس از فروش برای تست محصولات، ملزم به رعایت استانداردها و دستورالعمل‌ها و رویه‌های ابلاغ شده توسط شرکت‌های تولید کننده و یا نمایندگی‌های مجاز محصولات و کالاهای ارائه شده در سایت ارجان مارکت هستند، لذا علیرغم تصور آن ‌که تست کالا (حتی برای ایرادهای خیلی آشکار) می‌تواند خیلی سریع انجام شود، ولی در عمل رعایت رویه‌های تست زمان‌بر است و در مواردی نیاز به هماهنگی با نمایندگی‌های مجاز آن کالا دارد. به همین علت زمان اعلام نظر کارشناسی برای تعویض کالا 24 الی 48 ساعت در نظر گرفته شده است، ولی خدمات پس از فروش تمام تلاش خود را بکار خواهد بست تا سرعت تست و کارشناسی را افزایش داده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نیاز مشتریان محترم پاسخ دهد.

–  از هنگامی که وضعیت کالا در واحد خدمات پس از فروش، مشخص شود، اگر نیاز به استرداد وجه باشد، حداکثر تا 48 ساعت کاری مبلغ به حساب مشتری واریز خواهد شد.

–  ملاک عمل و اقدام شرکت، نظر کارشناسان فنی پشتیبانی و خدمات پس از فروش ارجان مارکت است.

 

درخواست خود را چگونه به خدمات پس از فروش اطلاع دهیم ؟

با شماره تلفن 52734385–(061) واحد خدمات پس از فروش فروشگاه ارجان تماس بگیرید.

و یا پیام خود را در صفحه “تماس با ما” برای خدمات پس از فروش ارسال کنید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)